Hedefler nedir? Hedef türleri

Yandex.Metrica sayacı parametre ayarlama işlemi sırasında sayacın her biri için hedef belirlenebilir. Amaçlar aşağıdaki alanlarda yardımcı olur:
  • Sitenin ziyaretçilerinin eylemlerini takip etmek (sayfa görüntülemeleri, tıklamalar vb.).
  • Direct ve Hedef kitlede yönlendirmeyi ayarla.

Hedef, site sahibinin ilgilendiği, ziyaretçi eylemidir: belirli sayıda sayfa görüntüleme, belirli bir sayfayı ziyaret etme, bir düğmeye basma, bağlantıya gitme, sipariş ödemesi vb.

Kullanıcılar sitenize gelip onunla etkileşime girdiğinde, Yandex.Metrica bununla ilgili bilgi toplar ve hedeflerin ulaşıldığı durumları tespit eder. Toplanan verilere dayanarak aşağıdaki hedef metrikler hesaplanır:

Hedefe ulaşma: Bu, ziyaretçinin hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getirdiği durumdur.

Hedef ziyaretçi: Bu, hedef parametrelerinde belirtilen koşulu yerine getiren ziyaretçidir.

Hedef ziyaret: Bu, hedefe ulaşıldığı sıradaki ziyarettir. Bir hedefe yönelik ziyaret çerçevesinde belirli bir hedefe birden fazla kere ulaşılabilir.

Dönüşüm: Bu, hedefe yönelik ziyaret sayısının toplam ziyaret sayısına oranıdır.

Örnek:

Web siteniz eğitim kursları veren bir sitedir. Sitede, özel bir form doldurarak katılım başvurusu bırakmak mümkündür. Bu durumda, formu göndermek hedef eylem olarak kabul edilebilir. Başvuruyu yapan site ziyaretçisi de hedef ziyaretçidir. Ziyaretçinin form gönderdiği ziyaret ise hedef ziyarettir.

Yandex.Metrica'nın raporlarının çoğunluğunda hedef ziyaretler takip edilebilir. Buna ek olarak, dönüşüm raporuna da ulaşılabilir.

Hedefler, hedefe ulaşım koşullarına göre birden fazla türe ayrılır:

  • Görüntüleme sayısı. Sitenin belirli sayıda sayfalarının görüntülenmesidir.
  • Sayfa ziyaretleri. Sitenin belirli sayfalarının görüntülenmesidir.
  • E-posta adresi üzerine tıklamalar. Sitedeki veya belirtilen adreste tüm adreslere tıklamaların izlenmesi.
  • Telefon numarasına tıklama. Sitedeki veya belirtilen numaradaki tüm telefon numaralarına tıklamaların izlenmesi.
  • Butona tıklama Buton tıklamalarını ve diğer tıklanabilir öğeleri takip edin.
  • Form gönderilmesi. Sitedeki tüm formların gönderilmesini veya sadece bazı formların gönderilmesini takip edin.
  • Mesajlaşma uygulamasına geçiş. Popüler mesajlaşma uygulamalarına olan bağlantılar üzerinden site ziyaretçilerinin geçişlerini izleyin.
  • Sosyal ağlara geçiş. Site ziyaretçilerinin popüler sosyal ağlara yönlendiren bağlantılar üzerinden geçişlerini izleyin.
  • Dosya indime. Sitedeki tüm dosyaların indirilmesini veya sadece bazı dosyaların indirilmesini takip edin.
  • Site içi arama Ziyaretçilerin site içi aramayı ne kadar sıklıkla kullandığını öğrenin.
  • Ödeme sisteminden geri dönüş. Ödeme sistemine geçtikten sonra siteye kaç ziyaretçinin geri döndüğünü takip edin.
  • Telefon aramaları. Farklı arama kategorilerini takip edin: tüm aramalar, sadece benzersiz olanlar, 30 saniyeden uzun sürenler vb.
  • JavaScript eylemi. Hedefe ulaşım bildiriminin JavaScript aracılığıyla gönderildiği durumdur (örneğin, “Talebi gönder” butonuna tıklandığında).

Toplam hedef, yukarıda listelenen hedef türlerinin bazılarını birleştirir. Metrica, hedef sırasını otomatik olarak oluşturabilir.

Yandex.Direct reklam kampanyasında hedef kullanımı

Kolaylık amacıyla oluşturulan hedefleri şu şekilde işaretleyebilirsiniz:

  • Yönlendirme: Yandex.Direct’te reklam kampanyası ayarlarında yönlendirme koşulu olarak gösterilen hedef.
  • Dönüşüm: Yandex.Direct’te yeniden hedefleme koşulu olarak kullanılmayan amaç.

Yandex.Direct'teki reklam kampanyalarınızı sizden başka birisi (ajans veya reklam uzmanı) yönetiyorsa Yandex.Metrica'daki otomatik veya manuel oluşturulmuş hedefleri kullanmasına izin verebilirsiniz. Bu durumda Direct kullanıcısı, Yandex.Metrica sayacına erişimi olmadan da reklam kampanyalarını optimize etmek için hedefleri kullanabilir.

Yine de, bu Yandex.Direct kullanıcısı mevcut toplam istatistiklerden yalnızca oluşturduğu reklam kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek için gerekli olan istatistikleri kullanılabilir.

Sınırlama. Yeniden pazarlama ve hedef kitle seçimi için hedefler kullanmaya izin verilemez.

Hedeflerin kullanımına izin vermek için Yandex.Metrica'da Hedefler seçeneği etkinleştirilir. Reklam kampanyalarında sayaca erişim olmadan hedeflere göre optimize edilmesine izin verin. Sayacı az önce oluşturduysanız seçenek varsayılan olarak etkindir.