Giriş ve Çıkış

E-posta kutusuna giriş

İnternete bağlı olan her cihazdan e-posta kutunuza giriş yapabilirsiniz. Bunu yapmak için tarayıcının adres satırına mail.yandex.com.tr yazın, Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin ve Giriş yap butonuna tıklayın. Kalıcı ile tek kullanımlık şifre kombinasyonunu kullanıyorsanız giriş yapmak için Yandex Anahtar tarafından oluşturulan tek kullanımlık şifre gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi için Yandex'e Giriş bölümüne bakın.

Yandex Mail'e hızlı erişim ayarlayabilir, Yandex Mail'e şifresiz giriş veya telefon numarası ile giriş ayarlayabilir veya başkasına ait bir cihazdan giriş yaparken gizli mod kullanabilirsiniz.

Yandex Mail'e hızlı erişim

Yandex Mail e-posta kutunuza hızlı erişim sağlamak için Mail sayfasını favorilere ekleyin veya tarayıcınızda onu başlangıç sayfası yapın.

Ayrıca, herhangi bir sitede e-posta adresi tıklandığında Yandex Mail'de yeni e-posta sayfasının açılmasını sağlayabilirsiniz: bunun için mailto bağlantılarının işlenmesini ayarlayın.

Şifresiz giriş

Yandex Mail'e Yandex ID şifresi olmadan giriş yapabilmek için kullanıcı hesabına ek giriş yöntemleri ayarlayın:

Telefon numarasıyla giriş

Bir telefon numarası ile kaydolduysanız, bu numarayı herhangi bir Yandex servisine giriş yapmak için kullanıcı adınız yapın. Ardından SMS'le aldığınız doğrulama kodunu, adınızı ve soyadınızı girin ve istediğiniz hesabı seçin.

Daha önce bir telefon numarası bağlamadıysanız numarayı Yandex ID'nize bağlayıp Kullanıcı adı yerine telefon numarası seçeneğini etkinleştirin. Ardından Hesap yönetimi sayfasına gidip Güvenlik bölümünde istediğiniz giriş yöntemini seçin.

Bir başkasının cihazından giriş

Başka bir cihazdan İnternet’e giriş yaptıysanız ve tarayıcının kullanıcı adınızı ve şifrenizi hatırlamasını istemiyorsanız tarayıcıda gizli modu kullanın.

Ardından tarayıcının adres satırına mail.yandex.com.tr yazın, Yandex'teki kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin ve Giriş yap butonuna tıklayın.

Hesaplar arasında geçiş

Birkaç Yandex hesabını kullanıyorsanız kullanıcı adı ve şifreyi girmeden bu hesaplar arasında geçiş yapabilirsiniz:

Mail, Takvim ve bu özelliği destekleyen diğer Yandex servislerinde hesap seçebilirsiniz. Seçtiğiniz hesap ana hesap olarak belirlenir. Şimdilik geçişi desteklemeyen tüm servislerde bu hesapla giriş yapmış olacaksınız.

Listeye en fazla 15 hesap ekleyebilirsiniz. Herhangi bir tanesini kaldırmak için listeye geçin ve menüde Yandex servislerinden çık'a tıklayın. Geçerli hesap listeden kalkacak, siz ise bir sonraki hesaba otomatik olarak geçeceksiniz.

Listeden birden fazla hesabı kaldırmak için:

  1. Kullanıcı Ekle'ye tıklayın.
  2. Sol üst köşede bulunan simgesine tıklayın.
  3. Kaldırmak istediğiniz hesabın sağında bulunan simgesine tıklayın.
  4. Açılan menüde Çıkış yap ve listeden sil butonuna tıklayın.

E-posta Hesabından Çıkış

Ekranın sağ üst köşesindeki hesap menüsünü açın ve Yandex servislerinden çık'a tıklayın.

Başkasına ait bir cihazda Yandex Mail hesabınızdan çıkış yapmayı unuttuysanız Yandex ID sayfasını açın ve Girişler ve cihazlar bloğunda Tüm cihazlarda çıkış yap bağlantısına tıklayın.

Uyarı. Yandex servislerine tekrar erişmek için her cihazda yeniden kullanıcı adınızı ve şifrenizi girmeniz gerekecektir.

Şifre veya Güvenlik Sorusunun Yanıtını Nasıl Değiştiririm

Tüm Yandex ID servislerinde kullanıcı girişi yapmak için ortak bir Yandex ID hesabı kullanılır.

Güvenlik sayfasına gidip sabit giriş şifresini değiştirebilirsiniz: Bunu yapmak için Giriş yöntemleri bölümünde Şifreyi yenile'ye tıklayın. Diğer giriş yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi için Yandex ID Yardım sayfasında Yandex'e giriş bölümünü okuyun.

e1.ru veya e-mail.ru e-posta hesabınız varsa, ilgili portalin web sitesindeki kişisel hesapta e-posta kutusuna ait şifreyi kurtarmayı deneyin veya portalin yönetimine başvurun. QIP e-posta adresini kullanıyorsanız maalesef şifreyi kurtaramazsınız.

Uyarı. Şifreyi değiştirdikten sonra kullanıcı adınızın altında diğer bilgisayarlarda açık olan oturumlar otomatik olarak sonlandırılacaktır.

Şifrenizi unuttuysanız şifre kurtarma prosedüründen geçerek Yandex'teki kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi belirtin. Şifrenizi güvenlik sorusuna yanıt vererek, onaylanmış telefon numarasına gönderilen SMS veya ek e-posta adresi yardımıyla kurtarabilirsiniz.

Güvenlik sorusunu veya yanıtını değiştirmek için Güvenlik sayfasındaki Erişim kurtarma yöntemleri bölümüne gidip Güvenlik sorusu öğesine tıklayın.

E-postaya giriş yapamıyorum

Yaşadığınız problemi seçin:

Erişimi nasıl geri getirebileceğinizi öğrenmek için Yandex ID Yardım bölümüne bakın.

QIP, e1.ru, e-mail.ru e-posta adresini kullanıyorum

QIP e-posta adresini kullanıyorsanız maalesef şifreyi kurtaramazsınız. Yandex Mail'de QIP e-posta kutusunun şifresinin geri yüklenmesi için gereken bilgiler bulunmaz.

e1.ru veya e-mail.ru e-posta hesabınız varsa, ilgili portalin web sitesindeki kişisel hesapta e-posta kutusuna ait şifreyi kurtarmayı deneyin veya portalin yönetimine başvurun.

Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.

Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.

Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.

Yandex, 24 aydan fazla bir süre kullanılmayan e-posta kutularını askıya alır. Böyle bir durumda yapılması gerekenler Aktif olmayan e-posta kutularının askıya alınması bölümünde açıklanmaktadır.
Bazen Yandex Mail ile çalışırken sayfa yüklenmez ve hata bildirimlerini görürsünüz:
  • “Hata oluştu”.
  • “Tarayıcı sekmesini yenileyin veya birkaç dakika sonra tekrar deneyin”.

  • “Lütfen bekleyin...”.

  • “Sayfanın yüklenmesi uzun sürüyor”.

  • “Sayfayı yenilemeyi deneyin veya Mail'in hafif sürümünü kullanın”.

Bu durum genellikle şu nedenlerle meydana gelir:

Eklentileriniz Yandex Mail'i engelliyor

Mail, tarayıcıdaki eklentiler nedeniyle düzgün çalışmayabilir. Bunu kontrol etmek için eklentileri geçici olarak kapatın. Mail, reklam engelleyici veya antivirüs uzantısından dolayı düzgün çalışmıyorsa, Mail sayfasını bu uzantıdaki istisnalara ekleyin.

Eski bir tarayıcı kullanıyorsunuz

Eski tarayıcı, sayfaların hızlı ve kolay yüklenmesi için kullanılan teknolojileri desteklemeyebilir. Tarayıcınızın en son sürümünü Tarayıcınızın en son sürümünü kurun.

İnternet hızı azaldı

Mail dışında tarayıcınızdaki tüm sekmeleri kapatın. İnterneti kullanan uygulamaları devre dışı bırakıp sayfayı yenileyin.

Ağ bağlantısı sorunu oluştu

Sorunu kontrol etmek için mobil internet üzerinden e-posta hesabınıza girin. Herhangi bir hata oluşmadıysa internet sağlayıcınızın destek ekibine başvurun. Kurumsal e-posta kullanıyorsanız sorunu sistem yöneticinize bildirin.

Internet Explorer 8 ve üst sürümlerinde yanlış uyum modu seçildi

Internet Explorer 8 ve üstü sürümlerde daha eski sürümle uyumlu bir mod kullanıyorsanız bu durum hatalara neden olabilir.

Kullandığınız tarayıcının sürümüne bağlı olarak Tarayıcı modu ve Belge modu parametrelerini kurun.

  1. F12 tuşuna tıklayın veya menüde Geliştirici araçları bölümünü seçin.
  2. simgesine tıklayıp kullandığınız tarayıcının sürümüne uygun değeri seçin.
    Not. Internet Explorer 11 veya daha yeni bir sürüm kullanıyorsanız Edge'i seçin.
Size Yandex ID Yardım bölümündeki öneriler yardımcı olabilir.