Maksimum Dönüşüm Sayısı

Bu strateji, belirlenen reklam harcama payını, ortalama dönüşüm fiyatını veya haftalık bütçeyi istenilen düzeyde tutarak web sitenizde veya Turbo sitenizde mümkün olduğunca çok sayıda hedef ziyaret elde etmenizi sağlar. Ayrıca sadece kullanıcıların hedef ziyaretleri için ödemeyi ayarlayabilirsiniz. Bu strateji, reklam gösterim hedeflerini belirlemiş olan veya reklam harcamaları ile bundan elde edilen gelir arasında en uygun oranı bilen reklam verenler için uygundur.

Çalışma esasları

“Maksimum Dönüşüm Sayısı” stratejisi, diğer reklam ve anahtar sözcüklere göre daha sık hedef eylemi gerçekleştirebilen reklam ve anahtar sözcükleri tercih edip tıklanma oranını artırmaya çalışır. Teklifler, en iyi sonuca ulaşacak ve belirtilen koşul ve kısıtlamaları ihlal etmeyecek şekilde otomatik olarak seçilir.

Reklam kampanyası başlatıldığında, strateji eğitim aşamasına geçer. Bu, 14 güne kadar sürebilir ve haftalık en az 10 dönüşüm getirmesi gerekir. Eğitim sırasında çok az dönüşüm aldıysanız, arayüzdeki önerilere dikkate alarak strateji ayarlarını kontrol edin.

İlişkilendirme veya hedef türünü değiştiriyorsanız stratejilerin tekrar eğitilmesi için zamana ihtiyaç olacaktır.

Stratejilerin çalışması hakkında ayrıntılı bilgi

Bağlanma koşulları

Stratejinin çalıştırılabilmesi için kampanyaya Yandex Metrica sayacı veya Turbo site sayacı eklenmelidir. Yandex Metrica için şunları kontrol edin:

  1. Reklamı yapılan siteye sayaç kodu yerleştirilmelidir. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.

  2. Sayaçta hedefler ayarlanmış olmalıdır.

  3. Reklam harcama payı sınırlamasının uygulanabilmesi için reklam gelirinin (hedef fiyatı değerinin ve para biriminin) Yandex Direct'e aktarılması ayarlanmalıdır. Bunu aktarmak için birkaç yöntem kullanabilirsiniz:
    • Strateji ayarlarında hedef eylemleri ve bunlar için istediğiniz değerleri belirtebilirsiniz. Optimizasyon için, doğrudan gelir sağlayan eylemlerin yanı sıra siteye kaydolma veya promosyonlarınıza katılmayı kabul etme gibi başka eylemler de seçebilirsiniz.

    • Yandex Metrica arayüzünde hedef geliri değerini belirtebilirsiniz. Bunun için programlama becerilerine ve hassas finansal göstergelere gerek yoktur; ortalama sipariş tutarını veya bir siparişten veya gönderilen formdan gelen tahmini geliri belirtmek yeterlidir.
    • reachGoal yöntemini kimlik belirleyicisi içeren hedef ve belirlenen değer ile kullanarak.
    • Ürün fiyatını veya sipariş bedelini dahil edin ve iletin. “E-ticaret hedefleri için: Satın alma” hedefinin tanımlayıcısı Metrica tarafından otomatik olarak iletilecektir. Diğer hedefler için tanımlayıcı goal_id alanına iletilmelidir.
      Ürün fiyatı iletimi ve hedef tanımlayıcı örneği
      dataLayer.push({
                                              "ecommerce": {
                                              "purchase": {
                                              "actionField": {
                                              "id" : "TRX987",
                                              "goal_id": "123456"
                                              },
                                              "products": [
                                              {
                                              "id": "25341",
                                              "name": "Yandex erkek Kazak",
                                              "price": 1345.26,
                                              "brand": "Yandex / Benndex",
                                              "category": "Giyim / Erkek Giyim / hoodies ve sweatshirt",
                                              "variant": "turuncu renk"
                                              },
                                              {
                                              "id": "25314",
                                              "name": "Yandex kadın Sweatshirt",
                                              "price": 1543.62,
                                              "brand": "Yandex / Benndex",
                                              "category": "Giyim / kadın giyim / hoodies ve sweatshirt",
                                              "variant": "beyaz renk",
                                              "quantity": 3
                                              }
                                              ]
                                              }
                                              }
                                              });

    Parasal olmayan bir gelir kullanıyorsanız para birimi olarak Yandex Direct'te kullandığınız para birimini belirtin.

Bu stratejiyi seçmek için telefon numarasının onaylanması gerekebilir. Kullanıcı ayarlarında doğru numara belirtildiğinden emin olun.

Strateji ayarları

  1. Maksimum sayıda hedef eylemin gerçekleşmesini elde etmek için koşulları ve harcama limitini seçin:

    Haftalık bütçe

    Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 ₺'dir. Haftalık bütçenin en az 10 × dönüşüm fiyatı kadar olması önerilir.

    Strateji, belirtilen haftalık bütçeye uymaya çalışır. Fakat stratejide değişiklikler uygulanıyorsa gerçek harcama tutarı belirtilen haftalık tutardan farklılık gösterebilir.

    Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.

    Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.

    Dönüşüm fiyatı

    Harcama sınırlaması “Dönüşüm fiyatı” olarak belirlendiğinde strateji, belirli bir fiyat karşılığında hedef kullanıcı ziyaretlerini getirir. Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri hakkında daha fazla bilgi.

    Bir hedef seçerken hedef ziyaretin fiyatını belirtin. Dönüşüm fiyatı 15.000 rubleden fazla olmamalıdır. En uygun dönüşüm fiyatının hesaplanması hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

    Belirtilen dönüşüm fiyatını seçilen düzenlemeler etkiler.

    Yayın başına harcama payı
    Strateji, belirtilen düzenlemeler dikkate alınarak hedefte aktarılan gelirin belirtilen yüzdesine eşit olan, sabit bir fiyata göre dönüşüm sağlar.

    Bu strateji, e-ticaretin kullanıldığı veya dönüşüm gelirini Yandex Metrica'ya aktaran kampanyalar için uygundur. Bu stratejiyi ayrıca gelirin istenen hedef eylemin değeri olarak belirtildiği kampanyalarda da kullanabilirsiniz.

    Reklam harcama payını, reklamın sağladığı gelirin istediğiniz yüzdesi olarak belirtin.

  2. Yandex Metrica sayacı ekleyin.

    Metrica sayacına erişim izniniz yoksa sayaçta ayarlanmış olan hedeflere erişim izni isteyebilirsiniz. Bunu yapmak için sayacı belirtin ve Erişim iste'ye tıklayın.

  3. Hedef eylemleri seçip fiyatını veya değerini belirtin.

    Kullanıcıya reklamınızı göstererek teşvik etmek istediğiniz belirli eyleme "hedef" denir. Yandex Metrica'da seçilen hedeflere göre ziyaretler almayı seçebilirsiniz:

    • Tek bir hedefe göre, “Dönüşüm fiyatı” sınırlaması ile dönüşüm başına ödeme veya “Ortalama dönüşüm fiyatı” sınırlamasıyla tıklama başına ödeme uygulandığında,
    • Birden fazla hedefe göre, diğer şartlar uygulandığında. Değerlerini manuel olarak belirtin veya bir değer seçin: Dinamik (e-ticaret hedefleri için önerilir).

    Kampanyanın reklam ayarlarında Turbo siteyi geçiş sayfası olarak belirtmek istiyorsanız Turbo sitedeki otomatik sayaçta önerilen hedeflerden birini seçin.

    Turbo sitenin önerilen hedeflerin listesi
    • Form aracılığıyla talep gönderimi;
    • Geri bildirim butonuna tıklama: Telefon / E-posta / WhatsApp / Vkontakte;
    • Başlık: Vkontakte sosyal ağı butonuna tıklama;
    • Başlık: İletişim bilgileri butonuna tıklama: Telefon / adres / E-posta;
    • Ürünü sepete koyma
  4. Gerekirse, gelişmiş ayarlardan istediğiniz ilişkilendirme modelini seçin.

    Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

    Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. Varsayılan olarak otomatik ilişkilendirme modeli ayarlanır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

    İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Uyarı. Kampanyanın çalışmasını analiz edin ve mantıklı parametre değerleri belirtin. Ulaşılması mümkün olmayan ortalama dönüşümfiyatı değeri, yetersiz bütçe veya en yüksek tıklama fiyatının düşük sınırı stratejinin çalışmasını olumsuz etkileyebilir. Sistem bu durumda etkili anahtar sözcük gruplarına göre teklifleri yükseltemez ve hedef ziyaretlerin sayısı daha az olacaktır.

Dönüşüm başına ödemeli kampanyaların özellikleri

  • Tıklama gününden itibaren 21 gün içinde gerçekleşen dönüşümler için ödeme yaparsınız.

    Örneğin kullanıcı 20 Nisan'da reklama tıklamışsa bu, 11 Mayıs'a kadar bu reklamla ilişkili olan tüm dönüşümlerin ödeneceği anlamına gelir.

    Dönüşüm ödemelerinde kullanılan ilişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi.

  • Stratejinin herhangi bir ayarını değiştirmeniz halinde bile harcanan haftalık bütçe yeniden başlatılmadan olduğu gibi hesaplanmaya devam eder; bunun istisnası haftalık bütçenin kendisinin değiştirilmesidir

    Haftalık bütçeyi 700 TL olarak ayarladığınızı varsayalım. Perşembe gününe kadar bunun380 TL'sinin harcandığını ve dönüşüm fiyatını değiştirdiğinizi düşünelim. Bu durumda, kalan bütçe tutarı yeniden hesaplanmaz; böylece hafta sonuna kadar harcanmak üzere kalan miktar320 TL olur.

  • Kampanyanın dönüşüm sayısı çok az veya dönüşümleri yokken arayüzde bu konuda uyarı görüntülenir. Daha fazla dönüşüm elde etmek için önerilerimizi okuyun.

  • Bütçe miktarınız düşükse ve çok yüksek bir dönüşüm fiyatı belirttiyseniz haftalık bütçenin eşit dağıtılması mümkün olmayabilir. Böyle bir durumda, kampanya bütçeniz gösterim süresinin başında dönüşümleri ödemek için tüketilebilir fakat kampanyanız yine de hafta sonuna kadar çalışmaya devam eder.

  • Dönüşüm başına ödeme seçeneğini, ortak hesabın günlük bütçesi ile eşzamanlı olarak kullanmamanız önerilir. Bu şekilde kullanıldığında, bu durum, günlük bütçenin %30 veya fazlasının aşırı harcanmasına veya aşırı tasarrufuna neden olur. Aşırı harcamayı önlemek için haftalık bütçeyi kampanya düzeyinde sınırlamak daha doğrudur.

Her dönüşüm için para çekim istatistiklerini Dönüşüm raporu'nda görebilirsiniz.

Dönüşüm raporu

Son 365 günde her dönüşüm için tam olarak ne kadar para çekildiğini dönüşüm raporunda görebilirsiniz. Bunu, Dönüşüm raporu (.csv) bağlantısını kullanarak sağdaki menüde yer alan Rapor Sihirbazı sayfasından indirebilirsiniz.

Rapor sadece “Maksimum Dönüşüm Sayısı” stratejisinin uygulandığı kampanyalar için geçerlidir.

Rapora dahil edilen veriler şunlardır:

  • tarih;
  • hedef;
  • ilişkilendirme türü;
  • dönüşüm fiyatı;
  • dönüşüm sayısı.

Dönüşümlerin tıklamalarla bağlı olduğu ve bunların dönüşüm tarihlerine göre görüntülendiği Rapor Sihirbazı'ndan farklı olarak; Dönüşüm raporunda, dönüşümler, meydana geldiklere tarihlere göre ayrılır.

Örneğin tıklama 3 Temmuz, dönüşüm 5 Temmuz, dönüşüm için para çekme 5 Temmuz diyelim. Rapor Sihirbazı'nda elde edilen normal raporlarda dönüşüm 3 Temmuz, Dönüşüm raporunda ise dönüşüm 5 Temmuz olarak görünür.

En uygun dönüşüm fiyatı nasıl hesaplanır?

En uygun dönüşüm fiyatı değeri, toplam kârın en yüksek olduğu değerdir.

Müşteri başına elde edilen kâr şu formülle hesaplanabilir:

Kâr = Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı

Toplam kârlılığı bulmak için bu farkı dönüşüm sayısı ile çarpmak gerekir:

Kâr = (Dönüşüm değeri − Dönüşüm fiyatı) × Dönüşüm sayısı

Dönüşüm değeri, dönüşüm gerçekleştiğinde elde edilen en optimum yararı ifade eder. Örneğin siteye 100 başvuru size 50.000 Ruble getirdiyse, bu durumda “Başvuru oluşturuldu” hedefi için dönüşüm değeri 500 Ruble olarak ortaya çıkar.

Seçilen dönüşüm fiyatı hem bir müşteriden elde edilen kazancı hem de hedef ziyaret sayısını etkiler. Dönüşüm fiyatı düşük olduğunda müşteriden elde edilen kâr yüksek olabilir fakat hedef ziyaret sayısı düşük olabilir. Dönüşüm fiyatının yüksek olması tam tersine müşteriden gelen kârı azaltırken daha fazla dönüşüm getirebilir. Toplam kârın maksimum olacağı şekilde bir dönüşüm fiyatı bulunmalıdır.

Hedef ziyaret sayısının dönüşüm fiyatıyla bağlantısı lineer değildir. Belirli bir eşik değerinden itibaren, dönüşüm fiyatının arttırılması hedef ziyaret sayısını anlamlı şekilde arttırmaz:

Rapor Sihirbazı vasıtasıyla Dönüşüm (%), Hedef fiyatı, Dönüşüm göstergelerini seçerek güncel dönüşüm fiyatını öğrenebilirsiniz. En uygun dönüşüm fiyatını Deneme ile hesaplayabilirsiniz. Deneysel kampanya ayarlarında dönüşüm fiyatları için farklı değerler belirtin. Sonucun doğru değerlendirilmesi ve yeterli sayıda istatistiğin toplanması için deney süresi çok kısa (bir haftadan az) olmamalıdır. Elde edilen istatistiğe göre dönüşüm fiyatının değişmesinin kârları nasıl etkilediğini değerlendirin.

İstatistiği karşılaştırırken, istatistiksel bir hata payının (elde edilen verilerin, gerçek değerinden olası sapması) olabileceğini de göz önünde bulundurun. Dönüşüm sayısına bağlı olarak yaklaşık hata payı tabloda gösterilmektedir.

Dönüşümler Gerçek değerden sapma
Dönüşüm (%) Dönüşüm fiyatı
25 ± %20 ± %40
100 ± %10 ± %20
400 ± %5 ± %10
2500 ± %2 ± %4
10 000 ± %1 ± %2

Rapor oluşturma ve istatistiklere göre karar verme hakkında daha fazla bilgi

Başka sorunuz var mı?

Uyarı. Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adınızı ekranın sağ üst köşesinde görebilirsiniz. Uzman, sadece başvurunun işlenmesi sırasında verilerinize erişim kazanacaktır.